f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 
 





  f·p·p · g·h·o·s·t· r·e·c·o·n | Multiplayer | ...

Multiplayer

Jak zacząć ?

Jeżeli po przejściu gry wciąż uważasz, że nie masz dosyć żadnych krwi przeciwników i jesteś gotów stanąć przed prawdziwym wyzwaniem to dobrze trafiłeś. Autorzy gry udostępnili nam w grze wersje Multiplayer czyli gry z żywymi ludźmi (wieloosobowe). Gra ta nie ma zbyt dużych wymagań (jak na dzisiejsze gry) dlatego można grać w nią już na typowym modemie. W innych grach typu FPP bardzo liczyła się szybkość połączenia i ping na dany serwer. W GR przy pingu 400 da się grać (z małym lagiem) jednak jest to do przyzwyczajenia. Co nie znaczy takie pingi są wszędzie, osobiście gram przy połączeniu 56K z pingami 100-200 i gra mi się dobrze.
Producenci gry udostępnili 3 rodzaje gry Multiplayer są to:
1. LAN – czyli gry po sieci (z użyciem kart sieciowych).
2. INTERNET – z serwerami wyszukiwanymi poprzez pewien pogram (o tym później).
3. UBI.COM – jest to serwer producenta różni się od trybu INTERNET tym że posiada wbudowany CHAT.

Na początek zacznijmy od ustawień. Wchodzimy w OPCJE -> zakładka Multiplayer. Zaczynając od góry (według rysunku):

CHAT MESSAGES
Służy do szybkiego wysyłania wiadomości. Zapisujemy je następująco: klikamy np. na „0” potem EDIT CHAT MESSAGE, wpisujemy tekst i zatwierdzamy obok Team Chat - jeżeli chcemy żeby tekst został wysłany do sojuszniczej drużyny lub nie zaznaczamy nic jeżeli chcemy żeby tekst został wysłany do wszystkich w grze. Podczas gry wciskamy na klawiaturze numerycznej „0” i tekst zostaje wysłany.

PLAYER NAME
Tu chyba nie trzeba tłumaczyć wpisujemy nick, który potem będzie widoczny wszystkim graczom.

REMOTE ACCESS PASSWORD
Jeżeli chcemy założyć swój serwer tam wpisujemy hasło do ustawiania opcji jednak żeby działało trzeba wcześniej zaznaczyć ALLOW REMOTE ACCESS.

SERVER NAME
Nazwa serwera która będzie widoczna przed wejściem na serwer.

MESSAGE OF THE DAY
Wpisujemy tu co chcemy, jest to widoczna wiadomość zaraz po wejściu na serwer.

NETWORK INTERFACE CARD
zaznaczamy czy chcemy aby gra którą założymy była w LAN czy w INTERNET.

JOIN PORT
Port jaki się dodaje przy wchodzeniu na serwer 2346 – jest to domyślny port zazwyczaj używany przez wszystkie serwery. Jeżeli nasz adres IP to 23.145.34.67 to na przy wchodzenia na niego dopisujemy na końcu :2346. Spotkałem się jeszcze tylko z portem 6667 wtedy by wejść na taki serwer dopisujemy na końcu :6667.

LAN
Jest to chyba najmniej zalagowana wersja gry w Mutliplayer. Rzeczy których jeszcze nie opisywałem:
MODE – tryb gry w który obecnie jest grany np. SOLO, TEAM.
Players – ilość graczy znajdujących się na serwerze.
*Kłódka – oznacza czy do wejścia na serwer potrzebne jest hasło.
Status – określa czy gracze akurat czekają na grę czy już zaczęli grać.
Active Mods – mówi nam o tym jakie dodatki (mody) są zainstalowany na serwerze. MP1 i MP2 są to dodatki kolejno: Desert Siege i Island Thunder.

INTERNET
Wszystko wygląda identycznie jak w LAN jak chcemy wejść na serwer wpisujemy IP i dajemy ADD wtedy serwer ten zostanie zapisany na stałe w spisie serwerów. Jeżeli chcemy sami założyć grę mamy opcję CREATE GAME. Podajemy osobie, która ma się dołączyć nasz IP. Tutaj najczęściej zadawane pytanie: Skąd wziąć adresy IP ? Ściągamy z naszej strony program The All-Seeing Eye następnie instalujemy go i ściągamy wszystkie możliwe uaktualnienia (jeżeli jesteś połączony z internetem program sam zacznie ściągać) Następnie zaznaczamy grę Ghost Recon w lewym menu (i inne kryteria według których chcemy żeby program wyszukiwał serwery) i klikamy u góry Refresh (niebieska i czerwona strzałka) po chwili obok ukażą się wszystkie dostępne serwery, których adres wpisujemy w GR. Jeżeli na GR jest zamknięty klikamy 2 razy na danym serwerze i gra się uruchomi sama wraz z podłączeniem do serwera.

UBI.COM
Miałem do czynienia z tym trybem tylko raz. Kiedy chciałem zagrać w turnieju organizowanym przez UBI.COM (doszedłem tylko do półfinałów) i były to naprawdę zalagowane gry. Generalnie ludzie z Europy wszyscy mają tam lagi. Żeby zacząć grać na UBI trzeba wejść na www.ubi.com i tam zarejestrować się jako użytkownik UBI (bezpłatne) i ściągnąć program umożliwiający CHAT i zakładanie gier. Potem logujemy się poprzez podanie naszego loginu i hasła i umawiamy grę na dostępnym tam CHAT’cie. Jest to program który się odpala w oknie w Widowsie następnie po wejściu do gry program się minimalizuje i uruchamia się GR.

CREATE GAME
Poniżej opis wszystkich zakładek w tworzeniu gier.

ROSTER (po polsku lista) – znajduje tu się rozkład drużyn. Pod nią mamy wypisanych wszystkich graczy znajdujących się na serwerze. Po wejściu na niego klikamy w której drużynie chcemy być oraz mamy do wyboru drużyny Alfa, Beta, Charlie (nie ma większego znaczenia w której z nich będziemy). Przy nicku znajdują się kreski – oznaczają one ping na serwerze w którym się znajdujemy obok natomiast znajduje się czerwone kółeczko gdy klikniemy READY zapali się na zielono (tak się potwierdza gotowość do gry).
MAP INFO – są tam informacje jakie ustawia admin serwera w EDIT SERVER.


SOLIDER – znajduję tu się wybór specjalności jaką nasz żołnierz ma wykonywać. Mamy do wyboru 4: Demo Expert – posiadający wszelkie rodzaje broni wybuchowej, Rifleman – strzelec, Support Expert – bronie z duża ilością amunicji jednak dobre w walce na małych mapach oraz Sniper – broń snajperska. Kiedyś możliwa była zmiana nicka w tej zakładce teraz można to zrobić tylko w Options -> Multiplayer.
BRIEFING –informację o misji.


GAMEPLAY – ogólne informacje o typie gry jaką będzie się grać. Game Mode jest bezpośrednio połączony z Type. W Game Mode mamy do wyboru Team, CO-OP i SOLO. Team nie musze chyba tłumaczyć są to gry drużynowe, CO-OP – gry z komputerem, SOLO – każdy na każdego nie zależnie od ilości graczy. Available kits także oznacza tryb gry mamy tu do wyboru: No sensors – gra bez sensorów, Oryginals Only – bronie z oryginalnego GR bez dodatków, Cold War – wszystkie bronie, Granades only – gra na same granaty (bardzo ciekawe), No Explosives – gra bez wybuchowej broni typu Granade Luncher (GL), Pistols only – gra na same pistolety, Primary Weapons only – 1 broń bez żadnych dodatków. MAX IFF- oznacza czy nad głową naszych sojuszników mają być widoczne ich nicki.


MAP – Tutaj wybieramy sobie mape do gry MPXX & MXX – mapy z GR, DPXX & DXX – mapy z dodatku Desert Siege, CPXX & CXX – mapy z dodatki Island Thunder. NEXT MAP – oznacza czy serwer ma wybierać mapy losowo czy będziemy je sami przestawiać po zakończeniu partii. MAP REPS – ilość z jaką mapa ma się powtarzać co każdą partie.


RESPAWN – określamy tutaj ilość żyć na jedną grę. Można również określić czas w jakim RESPAWN ma sam się odnowić oraz czas w jakim żołnierz po respawnie nie może zabijać i być zabitym.


SERVER – ogólne informacje o serwerze takie jak nazwa, hasło do wejścia oraz maksymalna ilość graczy. ALLOW OBSERVERS – oznacza czy można korzystać z obserwera w czasie gry. ALLOW VOTING – w ten sposób każdy może zagłosować czy wyrzucić kogoś z serwera. AUTO-START TIMER – czas po którym gra się sama uruchomi, AFTER-ACTION TIMER – czas po którym końcowa tabela z wynikami misji zniknie.


SUMMARY – podsumowanie wcześniejszych wybranych opcji.

UWAGA: Obecnie prawie wszystkie serwery nie tylko w Europie ale i na świecie potrzebują dodatków do GR: Desert Siege i Island Thunder. Bez nich praktycznie nie da się grać po sieci.









--------------------------------------
Autor: Julek
Aktualizacja: 04·12·2002 - 07:02



 : DRUKUJ 

     




   

f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Czwartek · 13 Sierpnia · 2020
Strona wygenerowana w 0.061170 sek.